2011 m. gruodžio 26 d., pirmadienis

Photoshop pamoka. Paprasčiausias rėmelis nuotraukai.

Šioje pamokoje aptarsime papračiausią būdą kaip uždėti nuotraukai rėmelį.

 1. Atsidarykite norimą nuotrauką Photoshop programoje.

2. Einame Image>Canvas Size...

3. Apatinėje dalyje esančiuose langeliuose Width ir Height įrašote norimą rėmelio storį (storis priklauso nuo to, kokio dydžio foto redaguojate ir nuo jūsų noro).

4. "Canvas extension color" pasirenkate nuotraukos rėmelio spalvą. Ir spaudžiate OK.

5. Na ir rezultatai priklausomai nuo pasirinktos spalvos.


 6. Derinant skirtingų storių ir spalvų rėmelius galima sukurti ir sudėtingesnius variantus. Pvz. apačioje pirma uždėtas 0.2 cm storumo baltas rėmelis, o vėliau dar kartą pakartoti visi veiksmai uždedant 2 cm juodą rėmelį.


Rėminkite į sveikatą :)

2011 m. gruodžio 21 d., trečiadienis

Temos "Rytas" nugalėtojai.

Temoje "Rytas" I vietą laimėjo Valdas Banys (foto surinko 81 balą)
 
II vieta Raminta Tubenytė (60 balų)

III vieta Jurgita Lukoševičienė (41 balas)


Sveikiname rytinius nugalėtojus :)

2011 m. gruodžio 4 d., sekmadienis

Photoshop pamokos. Kaip paryškinti akis nuotraukoje.

Pradedantiesiems labai įspūdingai atrodo nuotraukos, kuriose esančių žmonių akys tiesiog pritrenkiančio ryškumo ir aiškumo. Šiandien aprašysime vieną iš būdų, kaip galima tai padaryti su Photoshop programa. Aišku, tobuliausia yra ryškias akis gauti jau fotografavimo metu, kad jų nebereiktų ryškinti, bet jei jau nesigavo ar norite spec efekto, galima pabandyti paryškinti šiuo būdu, tik nepersistenkite, per daug ryškios akys atrodys nenatūraliai ir nemaloniai.

1. Atsidarome norimą nuotrauką Photoshop programoje ir išsididiname nuotrauką, kad akys užimtų kuo daugiau vietos ekrane.
2. Pasirenkame "Lasso Tool" įrankių juostoje ir vesdami apie akies rainelę, stengiamės nubrėžti kažką panašaus į apskritimą. Stenkitės nekabinti akies voko, jo paryškinimas labai kris į akis.


3. Tada einame Select>Modify>Feather, kad suapvalintume ir pagražintume mūsų žymėjimo kraštus.

4. Pasirenkame reikšmę"Feather Radius" 5 pikseliai. Spaudžiam OK.

5. Tada paryškiname akies rainelę Filter>Sharpen>Smart Sharpen.


6. Pasirenkame norimas reikšmes. Tai priklauso kokio ryškumo akies norime. Didesnio Radius skaičiaus geriau nesirinkti, stiprės nenatūralumo pojūtis, užteks apie 1. Žaisdami su Amount reikšme gauname norimą efektą. Ir spaudžiame OK.

7. Nužymime mūsų akį Deselect komanda Select>Deselect arba tiesiog Ctrl+D klavišų kombinacija.
8. Pakartojame tą patį su antra akimi.

Ir viskas :)

Patarimas: geriausią kiekvieną akį redaguoti atskiruose sluoksniuose (Layer), taip lengviau sukontroliuosite akių vienodumą ir bus lengviau pakoreguoti, jei kažką norėsite pakeisti nustatymuose. Pabaigoje tik nepamirškite, prieš išsaugant sluoksnius, juos apjungti komanda Layer>Flatten Image.

2011 m. lapkričio 22 d., antradienis

Temos "Portretas" nugalėtojai

Pirmają vietą temoje "Portretas" laimėjo Vytautas Dranginis. Foto surinko 133 balus. 


II vieta Kristina Stasiulienė (92 balai) 


III vietoje Vaida Rumšienė (62 balai) 


Sveikiname nugalėtojus!

2011 m. spalio 30 d., sekmadienis

Akys - sielos veidrodis arba kaip fotografuoti portretą.

Turbūt nėra pradedančio fotografo, kuris nesusiduria su klausimu, kaip gi fotografuoti portretą, kad būtų ir įdomu, ir gražu, o ir modeliui patiktų. Fotografuoti portretus labai įdomu, taip tarsi atskleidžiame fotografuojamo žmogaus esmę, leidžiame pažvelgti į jo vidų, bet ir pakankamai sunku. Ne kiekvienas fotografas gali pirmą kartą matomą žmogu atplaiduoti tiek, kad šis jaustųsi natūraliai. Dažnai net gerai pažįstami mums žmonės jaučiasi kvailai būdami modelio veidmenyje, pasimeta, dirbtinai elgiasi, kvailai šypsosi ir nepavyksta pagauti nieko įdomesnio. Tad pirmiausia ko reikia, gero kontakto su modeliu, žinoti, ko jūs norite iš jo ir nuotraukų, bei ramaus bendradarbiavimo. Tyrinėkite žmogų, pastebėkite, ką jis turi išskirtinio, kas jame patrauklaus, kokios būdingos jam pozos, išraiskos, gestai, tai ir išryškinkite.

Patarimai:

a) portretas - tai ne vien nuotrauka pase. Portretas gali būti: tik veidas, iki krūtinės, iki juosmens, iki kelių ir visu ūgiu.

b) fotografuokite diafragmos prioriteto režimu (dažniausia žymimas A arba Av raidėmis), taip lengvai suvaldysite fono išplovimą. Atverkite plačiai diafragmą (t.y. mažesnė f reikšmė), kad veidas būtų ryškūs "išplautoje" aplinkoje. Tik nepamirškite, kad jei fotografuojate iš nedidelio nuotolio, atsargiai naudokite f/1.2-f/1.8, greičiausia gausite vieną akį ryškią, o antra jau bus už ryškumo zonos ribų. Kadangi fotografuojama plačiai atverus diafragmą ir nedideli modelio sujudėjimai gali įtakoti fokuso paklydimus, tad modelio paprašykite nejudėti kai suvedinėjate ryškumą.

c) fokusas portrete ypatingai svarbus!!! Portrete svarbiausia akys, tad fokusuokite jas ypatingai kruopščiai. Jei veidas pasisukęs, fokusuojama arčiau fotoaparato esanti akis. Net mažiausi fokuso paklydimai portrete bus aiškiai matomi ir gadins kadro kokybę.

d) nefotografuokite portretų iš labai arti, kuo arčiau modelio jūs stovėsite su fotoaparatu, tuo labiau išsikraipys kūno dalių ir veido proporcijos. Geriau atsitraukite toliau ir "pritraukite" vaizdą. Geriausi portretai gaunasi naudojant "portretinio" židinio nuotolio objektyvus. Plačiakampiai objektyvai (14-35 mm) labai iškraipo veido bruožus, jei nesiekiate ironiško efekto geriau fotografuoti objektyvais su židinio nuotoliu nuo 50 mm ir daugiau. Optimaliausia 70-120 mm. Taip nufotografuoti portretai atrodo natūraliausiai.

e) jei fotografuojate žmogaus veidą, fotoaparatas turėtų būti akių lygyje, jei iki juosmens - smakro lygyje; visu ūgiu - krūtinės lygyje. Venkite fotografuoti portretus iš apačios, kai modelis žvelgia žemyn - išryškintas pagurklis nepradžiugins.

f) sužiūrėkite apšvietimą. įmontuota blykstė portretą greičiau sugadins, nei pagyvins, nebent ji bus naudojama kaip papildomas šviesos šaltinis. Be to, įmontuotos blykstės labai mėgsta žmonėms "įstatyti" raudonas akis. Žiūrėkite, kad apšvietimo būtų pakankama ir naudokite žemas ISO reikšmes (ISO 100 - idealu) kuo didesni ISO, tuo "purvinesnė" bus žmogaus oda nuotraukoje, kris nuotraukos ryškumas, prastės bendra kokybė.

g) Nepamirškite sužiūrėti visų kūno dalių kadre. Besiremianti į kadro kraštą ranka ar nukapoti pirštai ir kojų pėdos tikrai nepadės veido išraiškai, kad ir kokia ji būtų įspūdinga. Viena pagrindinių kadravimo taisyklių - kadro kraštai neturi eiti per sąnarius. Jei fotografuojate veidą, kirpkite žemiau pečių, jei yra plaštakos, apkarpymas turi eiti žemiau riešo, bet ne per jį, ranka kerpama ne per peties ar alkūnės sąnarius, kojos virš kelių, bet ne per kelius ir t.t.

h) jei modelis sėdi pasirėmęs veidą ranka, ranką veidą turėtų tik vos vos liesti, jei modelis padės pilnai galvą ant rankos, toje vietoje atsiras nemažas idubimas, raukšlės, nenatūralūs odos įtempimai.

i) kuo iš arčiau fotografuojamas veidas, tuo labiau išryškės odos nelygumai, išbėrimai, netolygus nusiskutimas ar netobulas makiažas. Geras visažistas ir kokybiškas makiažas padės jums sutaupyti daug brangaus laiko, kurį praleisite prie kompiuterio redaguojant odos nelygumus.

j) jei žmogus nešioja akinius, pakreipkite modelio veidą taip, kad stikluose nesimatytų ryškių šviesos blikų;

k) venkite statiškų "pasinių" veidų nuotraukų ir fotografijų visu ūgiu, kai stovima kaip pagal komandą "ramiai". Žmogus kadre turi būt įstaisęs patogiai, jaukiai ir natūraliai užpildyti kadrą. Pieškite kompozicines linijas rankų linijomis, odos lopinėliais, pirštais, kojų padėtimi. Jei fotografuojamos plaštakos, tai akys+plaštakos bus pagrindiniai jūsų nuotraukos veikėjai, žaiskite jais.

l) veido bruožų sušvelninimui būna naudojami specialūs soft filtrai sukami ant objektyvo, arba vėliau apdirbant kompiuteriu suteikiami soft efektai. Galit paeksperimentuoti su soft efektais fotografavimo metu ant UV filtro užtepę vos vos vazelino.

Pabaigai: neužkankinkite modelio. Jūsų modeliui tai turi būti malonus procesas, o ne kančia. Jei jūs valandą apie modelį sukiositės, bandydami jį "išlankstyti" kažkokia jam nenatūralia poza, deliosite pirštus ir blakstienas į vietas, bandysite išgauti kažką, kas tam modeliui visiškai nebūdinga, jūs negausite nieko be dirbtinės fotografijos, kuri nebus miela nei jums, nei modeliui, nei žiūrovui. Natūralumas, žmogaus bruožų išryškinimas, charakterio atskleidimas, vidinio ir išorinio grožio perteikimas - tai mes norime matyti portretuose.

Tema "Oranžinė"

Temoje "Oranžinė" I vietą vėl laimėjo Rinat Tarzumanov ir jo nuotrauka (52 balai)

II ir III vietas pasidalino
Alina Ovčiarovienė

ir Jurgita Lukoševičienė (po 39 balus)

Sveikiname oranžinius nugalėtojus :)

2011 m. rugsėjo 27 d., antradienis

Tema "Naktinė fotografija"

Temos "Naktinė fotografija"nugalėtoju tapo Rinat Tarzumanov. Jo foto surinko 52 balus.


Antroje vietoje Inga Vygontaitė ir jos naktinė foto su Mokslo muziejaus Valencijoje vaizdais (41 balas).


Trečioje vietoje vėl Rinat Tarzumanov (dvigubi sveikinimai) (39 balai)


Dėkojame dalyvavusiems. Sveikinimai nugalėtojams!

2011 m. rugpjūčio 31 d., trečiadienis

Fotografavimas tamsoje arba naktinė fotografija

1. Fotografuodami tamsoje neišvengsite ilgų išlaikymų. Tad pirmiausia užduotis - nejudamai įtvirtinti fotoaparatą. Tam geriausia ir patogiausia naudoti stovą, bet jei jo neturite, puikiai tiks ir žemė, kelmas, turėklai, suoliukas, mašinos stogas ar koks kitas stabilus, lygus paviršius. Ir nefotografuokite tiesiog spausdami nuleidimo mygtuką ant fotoaparato. Esant nepakankamai ilgiems išlaikymams, sujudinimo spaudžiant greičiausia neišvengsite net tada, kai fotoaparatas bus ant stovo. Tam naudokitės nuotolinio valdymo pulteliu arba "atidėto fotografavimo" funkcija.

2. Gražiausios spalvos ir apšvietimas, kai saulė dar nėra visai nusileidusi, bet jau pasislepusi už horizonto. Šviesos dar yra pakankamai, tad išlaikymai nebus tokie ilgi, kaip atslinkus tamsai. Ypač įspūdingai atrodo miesto nuotraukos temstant. Gražios dangaus spalvos su miesto spalvomis kuria nuostabias panoramas.

3. Jei turite stovą ar galimybę stabiliai ilgą laiką laikyti fotoaparatą, kelti ISO nėra būtina, net atvirkščiai, fotografuokite su pačia mažiausia įmanoma ISO reikšme, tai sumažins triukšmų kiekį kadre, o tamsoje nuotraukos ypač linkę triukšmauti. Tačiau, jei tokios galimybės nėra, geriau užkelti ISO iki maksimumo, nei gauti neryškią, sujudintą nuotrauką.

4. Jei norite, kad automobilių šviesos "pieštų" vaizdingas, nepertraukiamas linijas kadre - ilginkite išlaikymą.

5. Nepamirškite baltos spalvos balanso (WB nustatymai). Gatvės apšvietimas pakankamai sudėtingas tuo klausimu, nes neoninės reklamos, automobilių žibintai, gatvės šviestuvai - visi turi skirtingą spalvinę temperatūrą, tačiau jei fotografuojate vienišą žibintą, norėtųsi, kad jo metama šviesa būtų artima baltai, nebent siekiate spec. efekto (siekiant spec efektų arba idejos įgyvendinimo atleistina visiškai viskas, tačiau pirma reik išmokti viską daryt teisingai ;) ).

6. Jei objektas yra netoli nuo jūsų (iki 3-5 m.), jo apšvietimui galite naudotis įmontuotą blykstę. Bet tokiu atveju, be pagrindinio objekto, daugiau kadre nieko "ištraukti" nepavyks ir kadras bus tikrai ne per daug vaizdingas. Jei fotografuojate naktinio miesto panoramą ar naktinę gamtą, nepamirškite išjungti įmontuotos blykstės (arba įsijunkite "naktinės fotografijos" režimą), nes automatika galvos, kad objektas visai čia pat ir išlaikymai bus per trumpi ką nors įamžinti. Gausite gražų tamsiai juodą kadrą :D

7. "Naktinis" jūsų fotoaparato režimas, neišgelbės nuo sujudinimo tamsesnėje aplinkoje. Jus vis tiek ribos šviesos trūkumas, tad be stovo ar tvirtos atramos vis tiek neturėsite patogaus išlaikymo.

8. Autofokusą greičiausia teks perjungti į rankinį fokusavimą. Tamsoje nerasdamas ryškios kontrastingos vietos, autofokusas tiesiog "traukys" objektyvą, taip ir nerasdamas, kur reiktų fokusuoti. Kai kurie fotoaparatai turi "AF zonos pašvietimą", kai pagalbinė lemputė trumpam apšviečia aplinką ir to užtenką autofokusui rasti reikiamą tašką. Tamsoje taip pat gali tekti naudoti didesnę f reikšmę (labiau priverti diafragmą), kad užsitikrinti gilesnę ryškumo zoną ir išvengti fokuso nuklydimų. Jei fotografuojate naktinę panoramą ar peizažą, tiesiog nusukite fokusavimą į "begalybę".

9. Žmogaus vyzdys tamsoje maksimaliai išsiplėčia, tačiau aplinką fiksuoją labai trumpą laiką, todėl tai, kas mums atrodo "tamsa" tikrai nėra tamsa mūsų fotoaparatų juostelėms ar matricoms, kurias mes galim ta, kad ir nedidele, šviesa veikti ilgą laiką, nors ir kelias valandas. Todėl nuotraukose galim pamatyti daug daugiau, nei akimis. Galima nukreipti fotoaparatą į dangų ir per keliasdešimt minučių užfiksuoti žemės sukimąsi su žvaigždžių brėžiamomis linijomis. Nukreipę į banguojančią jūrą, gauti nuotraukoje lygų kaip stiklas vandens paviršių su lengvu dūmeliu virš jo, o po kelių valandų eksponavimo, nuotraukos darytos užmiestyje, gamtoje, gali būti tokios šviesios, kaip darytos dieną.

10. Diafragmos pridarymas (t.y. didesnė f reikšmė) padės šviesos šaltinius paversti iš baltų taškų "žvaigždutėmis" (paprastai efekto padeda pasiekti didesnės nei f/8 reikšmės). Žvaigždutės žiūrėsis jaukiau ir maloniau, nei balti blynai :) Tam yra sukurti ir specialūs "žvaigždiški" filtrai.

11. Pasinaudokite įvairiais "atspindinčiais" paviršiais. Kaip gražiai ir paslaptingai žiba naktinis ežero paviršius mėnesienoje, o kokius mistinius paveikslus kuria šlapias asfaltas, kuriame atsispindi šviesoforų ar reklamų šviesos. Tai ne tik suteiks papildomos šviesos jūsų nuotraukai, bet ir tam tikrą meninį efektą.

12. Įdomių efektų galima pasiekti jei pagrindinis objektas kadre juda. Fotografuojant naktinę pilną praeivių gatvę, esant ilgesniam išlaikymui, gausime daug judančių "vaiduoklių". Judant modeliui kadre pamatysime mistišką dvasios šokį. Judėjimo efektą galima pabandyti gauti ir "zoominant" vaizdą fotografavimo metu.

13. Galime piešti šviesa tamsoje. Visiškoje tamsoje vedžiojant ryškiu šviesos šaltiniu ore (mažyčiu žibintuvėliu ar lempute) galime piešti, rašyti.

Tamsa nesunkiai pasiekiama kiekvienam. Jei nėra galimybės išeitį į miestą, puikią tamsą rasime ir savo namuose vakare. Laužo šviesa, vienišas žibintas gatvėje, žvakė, mobilaus telefono ar kompiuterio ekrano šviesa, žibintuvėlis ar žiebtuvėlis, reklaminis stendas, televizorius ar elektroninis laikrodis - visą tai galima panaudoti fotografuojant tamsoje, o kaip - čia jau tik Jūs galite sugalvoti ;)

2011 m. rugpjūčio 30 d., antradienis

"Geriausia mano 2010 m. fotografija"


Autorė: Jūratė Gajauskienė
Ir kaip pati autorė rašo: "Nežinau ar ši nuotrauka pati pačiausia, bet mums tai buvo pats netikėčiausias paukštis ant mūsų stogo"

2011 m. rugpjūčio 27 d., šeštadienis

"Geriausia mano 2010 m. fotografija"


Autorė: Ieva Janauskaitė

Tema "Maistas"

Temos "Maistas" nugalėtoja tapo Eglės Aleksandravičiūtės fotografija "Gingered tomato soup" (96 balai)

Antroje vietoje Renatos Dumbravienės fotografija (67 balai)

Trečioje Airinos Budreckytės nuotrauka "Šokoladinis kaprizas" (64 balai)

Sveikinimai nugalėtojoms! Lauksime kitose temose ;)